-->

Februari 03, 2021

SAVE THE CHILDREN JOB VACANCIES 2021 (Advocacy and Communication Coordinator) Sumba Island

Semakin hari akan semakin banyak calon tenaga kerja di Indonesia. Calon tenaga kerja ini, sebagian sudah mendapatkan pekerjaan dan sebagian lagi berjuang untuk mendapatkan pekerjaan. Dewasa ini informasi pekerjaan sudah begitu banyak, melainkan tidak bisa dipungkiri bahwa informasi pekerjaan di beberapa platform tidak menyertakan informasi yang valid.

Bilik Karir ini merupakan wadah untuk berbagi lowongan pekerjaan dan informasi lowongan yang bisa dipercaya. Bilik karir akan berisi informasi lowongan kerja di NGO atau Yayasan, pemerintahan, BUMN, swasta, perusahaan, atau jenis karir lainnya. Jangan ragu untuk mendapatkan informasi dari sini. Silahkan apply lowongan ini dan bagikan kepada teman-teman kamu yang saat ini sedang berjuang mendapatkan pekerjaan.

Saya yakin bahwa informasi yang valid akan memberikan pengaruh positif. Semakin banyak orang mendapatkan informasi positif akan semakin banyak juga mendapatkan kesempatan membangun karir. Selamat berjuang dan tetap andalkan Doa sebagai teman berjuangmu. Semangat.

Ini salah satu informasi lowongan buat kamu, semongkoo!!

SAVE THE CHILDREN JOB VACANCIES 2021

JOB TITLE: Advocacy and Communication Coordinator

LOCATION: Sumba Island, Nusa Tenggara Timur (NTT) Province

ROLE PURPOSE:

The post holder will work with Sumba Field Manager and other program departments both in Sumba Barat and Sumba Tengah districts on the advocacy and communication work of Sponsorship Program and other projects at Sumba Field Office and will be responsible to develop and deliver advocacy strategies, produce quality advocacy products as well as develop and implement communication strategies.

QUALIFICATIONS AND EXPERIENCE

  1. Degree or equivalent in communications, public relations or related areas.
  2. At least 5 years experience in advocacy, communications, media, event management or public relations in a non-profit organization or private sector or relevant experiences.
  3. Excellent written and verbal communication skills in English and Bahasa Indonesia.
  4. Ability to work fast, effectively and independently in often highly pressured environments, working across a number of teams to deliver high advocacy and communications outputs.
  5. Sound grasps of different communication tools.
  6. Good understanding of the use of media to undertake campaigns and advocacy work.
  7. Sound understanding of the major economic, social development and poverty issues as well as child rights issues in Indonesia.
  8. Experience in working in multicultural environment.
  9. Innovative and creative approach to problem solving.
  10. Commitment to Save the Children values.
  11. Experience of, and willingness to travel in the country, sometimes at short notice and for extended periods of time.
  12. Location: Waikabubak

Employee Status: Fixed Term

Closing Date: Feb 8, 2021

Apply Online Click Here

 

Tags :

bonarsitumorang